Безплатен онлайн инструмент за ефективност на рекламата
Използването на CPM калкулатора е много просто:
CPM (Цена на хиляда импресии) се използва в следните рекламни кампании:
При кампании с банерна реклама като Google Display Network и Yahoo Display Ads, CPM е основният показател за измерване на рентабилността на достигането. Разбирането на цената на импресия помага да се оцени ефективността на кампаниите за повишаване на осведомеността за марката.
За видео кампании в YouTube ads, Facebook video ads и TikTok ads, CPM е критичен KPI. Разбирането на разходите за достигане до зрителите и оптимизирането на рекламното съдържание и насочването подобрява възвръщаемостта на инвестициите от видео реклама.
Когато провеждате реклами в множество социални медийни платформи като Facebook, Instagram, Twitter и LinkedIn, сравняването на CPM за всяка платформа оптимизира разпределението на бюджета. Този показател е от съществено значение за оценка на баланса между качеството на аудиторията и разходите за достигане.
В кампании, насочени към подобряване на осведомеността за марката, CPM е основният показател. Управлението на разходите, като същевременно се увеличава максимално експозицията на целевата аудитория, ефективно постига ефекти за повдигане на марката.
Изчислете необходимия рекламен бюджет, като работите назад от целевите импресии и пазарните CPM ставки. Създаването на реалистични бюджетни планове преди стартирането на кампанията увеличава вероятността за постигане на целите.
Стратегия за наддаване в програмната реклама
Използването на CPM като еталон за преговори за цени при закупуване на рекламно пространство дава възможност за подходящо ценообразуване за доставка на реклами. Сравняването с CPM бенчмаркове за всяка медия помага да се изберат рентабилни рекламни разположения.
CPM (Cost Per Mille) е показател, представляващ разходите, направени всеки път, когато една реклама се покаже 1000 пъти. „Mille“ е латинска дума за „хиляда“ и обикновено се нарича цена на импресия в рекламната индустрия. CPM се набляга предимно в кампании, насочени към подобряване на осведомеността за марката и разширяване на обхвата.
CPM = (Разходи за реклама ÷ Импресии) × 1000
Например, с разходи за реклама от $100 000, постигащи 50 000 импресии: CPM = (100 000 ÷ 50 000) × 1000 = $2 000. Това означава, че всеки 1000 показвания на рекламата струват $2 000.
* Стойностите варират значително според индустрията, насочването, региона и времето. Горните са референтни стойности.
Сравнете CPM в различни рекламни платформи (Google, Facebook, YouTube и др.) с единни стандарти. Обективно оценете рентабилността на всяка платформа и оптимизирайте разпределението на бюджета.
Когато използвате няколко рекламни послания в рамките на една и съща кампания, сравняването на CPM на всяко от тях идентифицира най-ефективните дизайни и съобщения.
Сравнете CPM в различни настройки за насочване (възраст, пол, интереси и т.н.), за да идентифицирате най-рентабилните аудиторни сегменти.
Точно оценете необходимите рекламни разходи за целевите импресии. Обратно, разберете предварително постижимите импресии в рамките на бюджетните ограничения.
Незабавно определете дали предложеният CPM е подходящ в сравнение с пазарните ставки при закупуване на рекламно пространство. Позволява ценови преговори, базирани на данни.
Анализирането на исторически данни за CPM дава възможност за по-точно прогнозиране на необходимия бюджет и импресии за бъдещи кампании. Също така помага да се разберат сезонните колебания и пазарните тенденции.
Цена на клик. Показател, на който се набляга при рекламиране в търсачки и кампании, фокусирани върху ефективността.
Цена за придобиване на една конверсия (покупка, регистрация и т.н.). Най-критичният показател за оценка на ROI.
Процент на кликванията върху рекламата. Показател, измерващ привлекателността на рекламното съдържание.
Процент от кликване до конверсия. Измерва ефективността на целевата страница и офертата.
Приход на долар от разходите за реклама. Показател за рентабилност, особено подчертан в електронната търговия.
Процент на рекламите, реално видени от потребителите. Важен показател за качество за кампаниите за повишаване на осведомеността за марката.
CPM (Цена на хиляда импресии) е цената на 1000 импресии, докато CPC (Цена на клик) е цената на клик. CPM се използва за подобряване на осведомеността за марката и разширяване на обхвата, докато CPC се използва, когато се набляга на действителни кликвания и действия.
Подходящият CPM варира значително в зависимост от индустрията, платформата и настройките за насочване. Като цяло, Google Display Network варира $2-5, Facebook/Instagram $5-10, и YouTube $9-15, но силно конкурентните аудитории могат да бъдат дори по-високи.
Подходите за подобряване на CPM включват: ① Разширяване на насочването за намаляване на конкуренцията, ② Подобряване на качеството на рекламното съдържание за увеличаване на оценките за релевантност, ③ Оптимизиране на времето и деня на доставка, ④ Промяна на рекламния формат (напр. от видео на дисплей), ⑤ Преразглеждане на стратегията за наддаване.
Импресиите са общият брой пъти, в които една реклама е показана, като се броят многократните показвания на един и същ потребител. Обхватът е броят на уникалните потребители, които са видели рекламата. Например, ако една реклама се покаже на 1000 потребители средно по 3 пъти, обхватът е 1000, а импресиите са 3000.
В програмната реклама CPM обикновено служи като единица за наддаване. При наддаване в реално време (RTB), рекламодателите задават CPM, който са готови да платят за конкретни импресии. Задаването на подходящи суми за оферти за CPM оптимизира баланса между рентабилност и обхват.
Видео рекламата има по-високи производствени разходи в сравнение със статичните дисплейни реклами и по-висока ангажираност на потребителите, което обикновено води до по-висок CPM. Освен това, премиум видео платформи като YouTube предлагат висококачествена среда за гледане и гарантирана безопасност на марката, което води до голямо търсене от страна на рекламодателите и повишен CPM.
Използвайте въз основа на целите на кампанията. Базираното на CPM е подходящо за подобряване на осведомеността за марката и разширяване на обхвата. За конкретни действия като трафик на уебсайт, генериране на потенциални клиенти или продажби в електронната търговия, базираното на CPC или CPA е по-ефективно.
При изчисляване на CPM, внимавайте да: ① Изясните какво е включено в разходите за реклама (само медийни разходи или включително производствени разходи), ② Потвърдите дефиницията за импресии (видими импресии или сервирани импресии), ③ Унифицирате валутните единици, ④ Измервате при един и същ период и условия при сравняване.
Calculate cost per ad click
Calculate cost per acquisition
Calculate conversion rate
Calculate return on ad spend
Easily calculate page exit rate