CPA (Cost Per Acquisition) yra reklamos išlaidos, reikalingos vienai konversijai (rezultatui) įsigyti. Tai viena svarbiausių metrikų reklamos sąnaudų efektyvumui matuoti.
Formulė
CPA ($) = Bendros reklamos išlaidos ÷ Konversijų skaičius
Skaičiavimo pavyzdys
Jei reklamos išlaidos yra $5,000, o konversijos – 50:
CPA = $5,000 ÷ 50 = $100
Tai rodo, kad vienos konversijos įsigijimas kainuoja $100.
Gairės ir kriterijai
Tinkamas CPA labai skiriasi priklausomai nuo pramonės šakos ir produkto:
• E-komercija: 10-30% produkto kainos yra tipinė
• Potencialių klientų generavimas (B2B): Idealu, jei mažiau nei 1/3 LTV (Viso gyvenimo vertės)
• Programėlių įdiegimai: $0.10-$30 (skiriasi priklausomai nuo programėlės tipo)
Svarbu, ar CPA yra mažesnis už pelną, gaunamą iš klientų (LTV). Jei CPA < LTV, reklamos investicija generuoja pelną.