CPA (Cost Per Acquisition) היא עלות הפרסום הנדרשת כדי לרכוש המרה (תוצאה) אחת. זהו אחד המדדים החשובים ביותר למדידת עלות-תועלת בפרסום.
נוסחה
CPA ($) = עלות פרסום כוללת ÷ מספר ההמרות
דוגמה לחישוב
אם עלות הפרסום היא $5,000 ומספר ההמרות הוא 50:
CPA = $5,000 ÷ 50 = $100
זה מראה שעלות רכישת המרה אחת היא $100.
הנחיות וקריטריונים
ה-CPA המתאים משתנה מאוד לפי ענף ומוצר:
• מסחר אלקטרוני: 10-30% ממחיר המוצר הוא טיפוסי
• יצירת לידים (B2B): באופן אידיאלי פחות מ-1/3 מה-LTV (ערך חיי לקוח)
• התקנות אפליקציות: $0.10-$30 (משתנה לפי סוג האפליקציה)
הדבר החשוב הוא אם ה-CPA נמוך מהרווח המתקבל מהלקוחות (LTV). אם CPA < LTV, השקעת הפרסום מייצרת רווח.